Man vil leve ut en drøm man har gått med om å starte opp egen bedrift, men har lite penger til å annonsere via store aktører i media. Da er det fint å kunne bruke internettet til å spre det glade ord om bedriften din.

Det aller billigste og som kun tar noe av tiden din er å legge ut informasjon om bedriften på de sosiale mediene. Både Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn,Tumblr, Pinterest m.fl, kan brukes direkte for å legge ut informasjonen man vil sende ut.

På sosiale medier har man fordelen at man kan treffe alle sine venner og bekjente, eller alle etterfølgerne man har opparbeidet seg over en tid. Twitter har også en funksjon der man kan sende ut informasjonen kun til målgruppen om det er ønskelig.

Dersom man vil spre informasjonen enda lenger, kan man promotere sine innlegg på de samme sidene. Dette kan gjøres ved å lage en bedriftside, og følge instruksjonene for promotering via sosiale medier. Jo større målgruppe, jo mer koster det.

Man kan også lage gratis blogg og hjemmeside. Det er smart å ha begge deler og henvise til hverandre på sidene. Her kan man også søke om affiliate-program, som gjør at en annonsør kan legge ut reklame og du kan tjene inntekter fra salget generelt fra linkene.

Bruker man WordPress eller Wix, må man kjøpe webhotell og domene for å få sin egen adresse uten deres varemerke i adressen, men bortsett fra det vil man få utrolig mye hjelp til å sette opp både blogg og hjemmeside når den tid kommer.

En annen måte å spre informasjon er ved å kjøpe adresselister på nett, og sende ut informasjon. Mange tenker at slik spam av informasjon er mer en plage enn god promotering. Men uansett virker det.

Author anna
Published
Categories Content Marketing

Markedsstrategier