Det går opp og ned i næringslivet som i resten av livet, og nå som flere av de store media husene i Norge la frem tallene for første kvartal 2018, ser vi at det går opp for noen, og ned for andre. Schibsted har opplevd en økning i annonseinntektene på tre prosent, mens Dagens Næringsliv kan rapportere om en nedgang på fire. Men, den største vinneren er mediehuset E24, som har hatt en økning på nesten tjue prosent i forhold til samme periode i fjor, og mye av denne økningen kom fra automatiserte annonseringsplatformer, som stod for hele 14,1 millioner, som er rundt regnet to tredjedeler av den totale annonseomsetningen.

Økt bruk av apper og automatisering

Tablet med datamaskin i bakgrunnen

Det er jo en større og større del av norsk handelsvirksomhet blir automatisert. Etterhvert har også algoritmene blitt mer og mer avanserte . Selskapene kan mer og mer forutse hvilke annonser som passer til forskjellige lesere, og på denne måten få større gevinst per annonsering. Noe som fortsatt ikke blir håndtert av kunstig intelligens, men som bør hanskes av mennesker, er din helse, og med den nye appen Kry kan du få kontakt med lege eller sykepleier for å få svar på alle dine spørsmål. se https://kry.no/ for mer informasjon om denne spennende appen.

Økning i innholdsmarkedsføring

Noe av det som har økt mye de siste årene, er såkalt innholdsmarkedsføring, som for mange av leserene fungerer som en kombinasjon av innhold og annonser. Her betaler for eksempel noen som selger mat for å publisere artikler med oppskrifter, med lenker til deres nettbutikk. Dette har faktisk stått for 30% av de digitale annonseinntektene, og det virker som om dette bare er på vei til å øke. Mange lesere rapporterer også at dette er mye mer spennende enn tradisjonelle blinkende annonser.

Author
Published
Categories Uncategorized

Markedsstrategier