Ikke gå i fellen ved å undervurdere de fantastiske ringvirkningene sosiale medier og Internett kan ha på bedriften din. Sosiale medier generelt har blitt sett på som noe meget negativt i de siste årene, men med riktig bruk og kontroll kan det være forskjellen mellom en mislykket og suksessfull bedrift. Kan du nevne en konkurrent som ikke utnytter plattformen? Hvis ja, tid for å skille deg og bedriften din ut. Hvis nei, tid for å konkurrere med dem der også.
Forstå hvorfor det er essensielt for framtidige salg
Øk bedriftens synlighet, gjør det mer menneskelig og forbedre kundenes tilfredshet med bare et klikk. Digital marketing er den nye trenden nå, og av god grunn. Bruker du ikke denne formen for markedsføring mister du en fantastisk mulighet, fordi med sosiale medier kan du spre produktet og budskapet ditt nesten uanstrengt. Engasjer med kundene dine og bygg opp merkevarelojalitet, så du kan høste fortjeneste senere. Vi er i en helt annen tidsepoke, og da er den tradisjonelle måten for å drive et selskap ikke lenger nok for å klare seg alene.
La oss bruke Converse sko som et eksempel på sosiale medier administrert korrekt. Converse ble dannet for 110 år siden i Massachusetts 1908, og er en amerikansk skofabrikk som er berømt verden over. Sant, skoene var populære fra før av, men ved bruk av den sosiale plattformen har de laget et helt eget navn for seg selv. Selskapet Converse ble kjøpt av Nike, Inc. i 2003, og du vil finne få som har null kjennskap til noen av navnene.
Beste sosiale plattformer å bruke for markedsføring
Med et stort antall av sosiale medier å velge mellom er det enkelt å rote seg bort. Her er en liste over de mest kjente:
- YouTube
- Snapchat
Feil man burde styrte unna på sosiale medier
Driver du med aksjer eller lån er det lureste man kan gjøre å forholde seg til profesjonalisme; seriøs, nøytral og informativ. Lokale butikker viser ofte lokalsamfunnet, og om du er en mindre bedrift er du så klart friere til å være mer kreativ. Dette betyr ikke at store selskaper ikke kan lage vitser og de små ikke kan være profesjonelle. Allikevel er det absolutt tryggest at bedrifter, oftest de større eller de som forsøker å bygge et troverdig rykte innen temaer som økonomi, fokuserer på å framheve hva de gjør. En annen regel hver eneste bedrift burde følge er å unngå kontroverser. Kontroversielle saker er som flekker som aldri kan vaskes bort: man kan vanligvis fikse ryktet sitt igjen, men er det en gang på nettet vil det alltid være på nettet. Noen kommer til å argumentere at det er ikke noe sånt som dårlig publisitet, men foretrekkende vil du prøve å ikke være en del av noen.